Vesti

Zašto Facebook i Instagram treba da uklone like dugme?

Možda to i nije loša ideja

Ovih dana vodi se polemika o tome da li dugme LIKE treba da "umre" na svim društvenim mrežama, posebno na Fejsbuku i Instagramu. Ono je postalo sinonim za mahinalno odobravanje sadržaja, bez dubljeg investiranja sebe u ono što vidimo.

U mnogim slučajevima, ono predstavlja manjak pažnje. Ono potpomaže širenje lažnih vesti, obeshrabruje bilo kakvu debatu i razmenu mišljenja na društvenim mrežama i izaziva osećanje lažne sigurnosti i lažnog samopouzdanja i samopotvrđivanja baziranih samo na broju kliknutih like-ova.

S obzirom da živimo u vremenu kada nam društvene mreže stvaraju zavisnost, dugme like upravo i hrani potrebu za potvrđivanjem i održava tu vrstu zavisnosti. Upravo to pitanje koliko se broj lajkovao povećao iz minuta u minut tera nas da stalno ulazimo i poroveravamo profile.

To je dovelo do toga da postajemo lenji prijatelji koji samo lajkuju, umesto da razgovaraju. Pokrenute su i mnogobrojne studije koje pokazuju da povećanje lajkovanja zapravo predstavlja lošije mentalno zdravlje, odnosno dovodi do smanjenja zadovoljstva u svom životu.

Teško je ovo zamisliti, jer Fejsbuk i funkcioniše tako što meri kakav sadržaj korisnici lajkuju, a koji ne. Od toga obrće milijarde dolara. Međutim, prvi korak ka približavanju prijatelja i upravo ovo razdvajanje dva feed-a, koje je Fejsbuk i objasnio da navodno čini kako bi zbližio ponovo ljude, a ne samo promovisao vesti i stranice.

Međutim, teško je poverovati da se pre svega tu ne krije materijalni interes. Zaista, možda bi uklanjanje Like dugmeta donelo jednu novu eru, u kojoj bil ljudi prosto razgovarali i razmienjivali mišljenja, umesto brojanja lajkova.

Šta ti misliš? Komentariši!

Samo trenutak, učitavam komentare...